sunnuntai 8. helmikuuta 2015

What's wrong with me? - part 2

Noniin, ihana sarjani jatkukoon! Tällä kertaa inhoni aiheena ovat kaikenmaailman smoothiet, erikoiskahvit, kaakot ja kaikki, mikä on vettä paksumpaa, kokkareista tai muuten ällöttävää. Olen ymmärtänyt (mutten voi ymmärtää!), että moni tykkää kaakaosta ja erilaisista smoothieista ja pirtelöistä, joten siksi koen välillä What's wrong with me? -tunnetta, kun kaikki talvipakkasilla hörppivät makeaa kaakaota vaahtokarkkien kera ja minä en.

Kaakaoinhoni on alkanut jo päiväkodissa, kun meidät pakotettiin juomaan välipalalla kaakaota. Sanoin etten pidä, mutta eihän se nyt asiaa muuta. Jouduin sitten hammasta purren juomaan sen kamalan kylmän kaakaoni, vaikka yökötti. Vieläkään en voi sietää kaakaota - jo pelkkä haju inhottaa minua. Enkä ole moneen moneen vuoteen suostunut juomaan sitä, koska tiedän, ettei siitä mitään tule. Väkisin voisin saada alas, mutta ei siinä oksennus kaukana olisi. Tämän jutun takia en mene koskaan Starbucksiin, koska kaikki makukahvit sun muut ovat yhtä ällöttäviä kuin kaakao. Juon kahvini tilkalla maitoa, ei muuta. Liian sokeriset kahvit sun muut litkut inhottavat minua, moni tuntuu kyllä tykkäävän kaiken maailman kermavaahtosiirappifrappucino-mitäonkaan kahveista, mutta eipä se ole minulta pois. 
Kaakaoinho palasi tuossa viime vuonna, kun olin eräänä päivänä ostanut suklaanmakuista palautusjuomaa. Mikäköhän mun päässä oli naksahtanut... No muutaman kerran aina treenin jälkeen sitten tein tätä juomaa ja jo se pelkkä haju sai yökkimään. Noh, silti sheikkeri täyteen sitä kamalaa litkua. Join sen niin, että pistin juomaan kaksi pilliä. Pidin nenästä kiinni ja join sen koko moskan. Yhtenä päivänä mulle tuli niin kamala olo siitä juomasta, etten oo koskaan kokenut. Nukkumalla se meni ohi, mutta totesin kylmästi seuraavana päivänä, ettei mulle enää MITÄÄN suklaanmakuisia juomia. Koskaan. Ikinä.

pohja



Sitten mennään pirtelöihin ja muihin kamaluuksiin. Olen maistanut liian monia pirtelöitä, mutta ei vain mene alas. Kaikki maut mansikoista suklaaseen ovat kamalia. Ei auta vaikka olisi tehty jäätelöön; jos se on yhtään paksumpaa niin tää likka ei juo eikä kyllä saakaan sellasta juotua. Muistan kuinka yläasteen ekalla luokalla tehtiin kotsantunnilla pirtelöä. Mun pirtelö pääty parempiin suihin, koska yökkäilin siitä koostumuksesta. Jostain syystä en vain tykkää. Jätän suosiolla väliin, jos joku tarjoaa jotain smoothieta tai ehdottaa suklaapirtelön tekemistä: hukkaan se vain menee. Hyrr, alkaa inhottamaan jo ajatuskin jostain hirmuterveellisestä mustikkasmoothiesta, jossa on niin paljon klimppejä kuin kaksi viikkoa vanhassa maidossa. Ei mene alas - lusikalla ehkä, mutta sekin hyvin vaikeasti.

Kuvan kaakao ja smoothie ovat peräisin näistä osoitteista:
http://www.menshealth.co.uk/healthy/symptoms-treatment/choc-and-awe
http://www.prevention.com/food/healthy-recipes/20-super-healthy-smoothie-recipes

4 kommenttia:

  1. Oih, kohtalotoveri! <3 mua ei kylläkään pakotettu juomaan kaakaota koskaan mut jotenkaan en oo siihenkuitenkaan tottunu kun pari kertaa maistoin, vaikka suklaa muuten onki hyvää :D Pirtelöt mulla kyllä menee (yleens kyll vaan hesen pirtelöt) mut smoothiet on mulle kans niin oksetuskamaa kaikkine klimppeinensä et ei pysty :D

    VastaaPoista
  2. There´s nothing wrong with you :D Mä tykkään kyllä pirtelöistä ja smoothieista, mutta muistan kuinka hoidossa joskus alle viisivuotiaana maitoa oli vähän jäljellä ja olin silloin siskoni kanssa vanhimpia hoitolapsia, niin meidän piti juoda piimää ja herran jumala se oli kamalan makuista! En ole sen jälkeen uskaltanut maistaa sitä uudelleen. Ymmärrän tunteesi siitä, että koet välillä olevasi kummajainen, koska "kukahan ei nyt kaakaosta tykkää" jne., kun tulee mieleen omat mieltymykset, joihin eivät kuulu kahvi, limska eikä alkoholi, onneksi teetä olen oppinut juomaan :) Mutta on vain hyvä erottua joukosta ja olla vähän rajoittunut ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyi kamala! En oo eläissäni maistanu piimää, enkä maista! :D No, onneks tässä maailmassa ei oo pakko syödä/juoda jotain mikäli ei tykkää - oon kyllä vähän kateellinen sulle, ku et juo limsoja; tarttis itekin vähän opetella eroon Pepsi Maxista!

      Poista

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)