tiistai 24. maaliskuuta 2015

Viides päivä - Isotretinoin Actavis

Ihotautilääkäri määräsi minulle Isotretinoin Actavista, kun viimeinkin sain nostettua takapuoleni penkistä ja raahauduin vastaanotolle. Olin luullut, että mulla on naamassa vain epäpuhtauksia, hormonaalisia näppylöitä tai vastaavaa. Homma osoittautuikin kinkkisemmäksi, joten minulle määrättiin kyseistä lääkettä. Pääsinkin aloittamaan lääkkeet aika nopsaan ja nyt on viides päivä menossa.

Tietenkään tässä vaiheessa ei ole huomattavissa mitään suurta eroavaisuutta. Yleensä kuukautisten jälkeen naama puhkeaa niin ihastuttavaan näppyläpeltoon ettei mitään rotia. Nyt niin ei käynytkään. Toki näppylöitä tuli jälleen, mutta jättimäiset, kystiset näppylät eivät ole ilmestyneet. Ennen ne olisivat jo tulleet. Jonkinlaista muutosta on siis jo näkyvissä. Naamakaan ei satu enää.

Huulet kuivuvat ja naamaakin rasvaan jo. Pikkuvikoja, ei sen kummempaa. Ihan iisit sivuvaikutukset - helposti kontrolloitavissa. Väsymys ilmestyi jo hetkessä; en tiedä, onko se vaan jotain omaa kuvitelmaani, mutta kyllä silmät alkaa lupsumaan kiinni jo illalla ennen yhdeksää. Mutta eipä se minua haittaa, nukkuminen on muutenkin niin mukava aktiviteetti! Ruokahalu on kateissa myös - ei tee mieli syödä. Ei ole paha olo, mutta nälkä ei tule. Aamuisin en edes himoitse aamupalaa niin kuin ennen, mutta syön joka tapauksessa. Kyllä ruokaa menee, jos sitä teen ja alan syömään, mutta jos saisin päättää, söisin vain koulussa sen lämpimän aterian. Paha olo ei tule ruoasta, mutta suurin kynnys on se, että en tunne nälkää --> En jaksa/koe tarpeelliseksi syödä. Mistäköhän johtunee? Voi olla omiakin kuvitelmia...

Pistän jossain vaiheessa vertailukuvia, kun olen tarpeeksi kauan syönyt. Kuukauden päästä on kontrollikäynti ja verikokeet, joten niitä odotellessa. Sillä välin minä keskityn hyvään ihonpuhdistukseen, rasvaamiseen ja siihen, että syön lääkkeeni tunnollisesti. Äiti hommasi mulle oikeen dosetin - muuten voi olla, että unohtaisin ottaa lääkkeet.

Onko kenelläkään teistä kokemuksia Isotretinoin Actaviksesta? 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)