torstai 12. helmikuuta 2015

Takaisin ruotuun

Havahduin eilen siihen, että ei piru sentään - mullahan on tulossa estetiikan tentti ja kirjaa en ole lukenut edes puoliväliin. Englannin esseekin pitäisi tehdä, kuten myös kirjallisuushistorian. Kirjallisen asiaviestinnän tenttikin hönkii niskaan. Missä vaiheessa kasasin itselleni sellaisen työmäärän? Enkö osaa hajauttaa töitäni ja tehdä kaikkia sopivassa tahdissa sopivassa suhteessa? En ilmeisesti.

Olen ollut kipeänä muutaman päivän, pikkuflunssa vaivaa. Olen vain maannut sohvalla, vaikka repussa kummittelevat niin koulukirjat kuin muutkin tehtävät. Olen siinä mielessä onnekas, että minulla on vielä aikaa. En ole palauttanut mitään myöhässä, mutta minulle tällainen "laiskuus" tuntuu kummalliselta. Olen aina ollut täsmällinen ja ahkera, mutta entäs nyt. Nyt alan lukemisen sijaan imuroimaan, teen ruokaa kun pitäisi kirjoittaa esseetä ja käyn pumpeissa ihan vain paetakseni koulukirjoja. 

En tiedä, mikä minua vaivaa, mutta nyt jos koskaan on minun aika tarttua itseäni niskasta kiinni ja palata takaisin ruotuun. Estetiikan tentistä minulla on niinkin kunnianhimoinen tavoite kuin läpipääsy: ihan oikeasti, muuta en tavoittele. Kirjallisuushistoriasta tavoittelen suhteellisen hyvää numeroa, mutta siihen aionkin panostaa enemmän. Englannista riittää läpipääsy, koska kurssi arvostellaan pass/fail -tavalla. Ehkä tästäkin periodista selvitään vielä kunnialla! 

Hyvää alkanutta torstaita kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)