torstai 29. tammikuuta 2015

Epävarmaa



Nyt oli vasta dramaattinen otsikko. Draamaa ei ole, ei ainakaan Mika Karppisen mukaan. HIMin rumpali Kaasu jätti bändin - ei enää kiertuetta eikä keikkoja. Kaasu ei tule olemaan uudella levyllä. Kaasu ei vaan oo enää siinä bändissä. Mulle tuli hassu olo, kun luin Karppisen Facebook-päivityksen. Oli oikein pakko istahtaa alas. Tottahan se oli.

Luin muutamia artikkeleita, joissa mm. Valo avaa tuntojaan asiasta. Jätkät suhtautuu fiksusti koko juttuun. Oli jotenkin erikoista huomata, että heti kaikki ulkomaalaiset fanit älähtivät ja panikoivat. Suomalaisten joukossa oli aika hiljaista. Mä ymmärrän Kaasun päätöksen ja kunnioitan sitä. Jos vuonna 2010 mulle olis läimästy eteen tieto, olisin ollut varmaan helisemässä. Nyt oon sujut jo asian kanssa. HIMille tulee uusi rumpali, ehkä. Jatkaako HIM, en tiedä. Kukaan ei tiedä. Ei kukaan jätkistäkään taida.
"Vähän niin kuin yksi raaja olisi revitty irti, ja nyt pitäisi opetella uudelleen kävelemään tai kättelemään." - Ville Valo
Täällä avataan enemmän asiaa. Tuntuu kyllä kummalliselta, että ehkä vuonna 2016 ei tulekaan uutta levyä. Tai, ettei ole varmaa, jatkaako mun kaikkien aikojen lempiyhtyeeni enää musiikintekoa. Se tuntuu oudolta, pelottavalta ja surulliselta. Mutta toisaalta, jos niin on tarkoitettu, mitä väliä minulla on. On minulla vielä levyt ja muistot. Jos he lopettavat, jää minua harmittamaan, etten päässyt yhdellekään keikalle, mutta sellaista se on. 

Miksi tein tästä postauksen? Siksi, koska tällainen kuuluu mun elämään. Pohdiskelen asiaa, joka ei hetkauttaisi jotakuta muuta. Kaikilla ei ole lempibändejä - eikä joitain haittaa bändin lopettaminen. Minua se kuitenkin vähän riipaisee. Siksi toivon onnea ja menestystä sekä Kaasulle että HIMille. Tiedän, että molemmat pärjäävät ilman toista, mutta... Noh, tulevaisuus jääköön nähtäväksi. Nyt HIM katoaa tauolle. Täältä tulisi pienen fanitytön pyyntö; palaattehan vielä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)