sunnuntai 24. elokuuta 2014

Tämän viikon kuulumiset

 Fiilikset on aika huikeet näin sunnuntaina. Huomenna on suomen kielen sivuainevalintakoe ja täytyy myöntää, että jännittää. Jännittää aika paljon. En ole lukenut niin paljon kuin olisi pitänyt, mutta ei sille enää mitään mahda. Jos menee penkin alle niin tänä vuonna sitten yleistä kirjallisuustiedettä ja ensi vuonna uudestaan yrittämään.

 Tällä viikolla aloittelin elämääni pilttinä. Kiertelimme tuutoreiden kanssa ympäri kampusaluetta, kävimme syömässä herkullisissa opiskelijaruokaloissa ja tutustuimme toisiimme. Vastapainoksi istuimme luennoilla, taukojumppailimme ja opimme uuden, opiskelijaa hyödyttävän lausahduksen ISMO (IhanSamaMulleOikeesti). Joka aamu on ollut mukavaa tulla omaan Kotimaisen kirjallisuuden ryhmäämme. Kaikki ovat ihan älyttömän mukavia, onneksi on vielä monia kuukausia (vuosia) aikaa tutustua kunnolla kaikkiin.

 Vaikka olen Turussa paljon elämäni aikana käynyt, myönnän olevani täysi uuno suunnistuksessa. Minulla ei ole mitään hajua, miten tulen löytämään bussista ulos päästyäni Artiumiin, mutta onneksi olen jo oppinut, miten pääsen Yliopistonmäelle eksymättä! Niistä ylämäistä ja maitohappoisista pohkeista ei tarvitse kuitenkaan puhua...

coffee

 Mulla on jo nyt sellainen olo, että yliopisto on todellakin mun juttunu. Romantisoin luentosaleja ja lukupiirejä ja toivon, että voin oikeasti keskustella kirjallisuudesta intohimoisesti ilman, että joku pitää minua kummallisena. Haluan jutella muiden bloggaajaryhmäläisteni kanssa bloggaamisesta, haluan tehdä vaikka mitä!

 Onneksi minulla on paljon aikaa. Uskon viihtyväni loistavasti, ainakin sen perusteella, mitä ensimmäinen viikko yliopistolla on minulle jo antanut.

4 kommenttia:

  1. Ei hätää, tässä viiden vuoden aikana me saadaan varmasti teräspohkeet, joten toi mäelle kiipeäminen helpottuu ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huhhuh, tosta tulee kyllä hyvät lihakset! Ehkä viimisenä vuonna tonne pystyy jo juoksemaan! haha :D

      Poista
  2. Mulla on ihan samat fiilikset siitä, että tunnen kuuluvani humanisteihin <3 Olemme oikeassa paikassa! Ja musta tuntuu, että mä tuun jo ekan vuoden aikana juoksemaan monta kertaa ne päärakennuksen pitkät rappuset aamulla paniikissa, kun olen myöhässä ;) Toivotaan, että pääset lukemaan suomen kieltä sivuaineena jo tänä syksynä, pidän peukkuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Humanistit jyrää! Haha, tulee varmaan olemaan sama juttu - kyllä niitä portaita varmaan saa ravata ihan kyllästymiseen saakka :D

      Poista

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)