torstai 17. heinäkuuta 2014

What makes me happy

 Tämän leikillisen testin mukaan minut tekee onnelliseksi ja iloiseksi se, kun saavutan jotain, minkä eteen olen rehkinyt ja tehnyt töitä, oli se sitten materiaalinen saavutus tai henkinen maaliviiva. Tulen onnelliseksi myös siitä, jos olen auttanut jotakuta muuta tulemaan onnelliseksi tai nähnyt jonkun olevan onnellinen. Tästä todellakin tunnistan itseni! Nautin muiden auttamisesta ja siitä, että saan jonkun tuntemaan olonsa tärkeäksi. Pidän siitä, että minulla on hyvä henkinen yhteys ystäviini. Minua kehotetaan vastauksessa välttämään masentumista, jos tavoitteeni ei olekaan tulossa lähemmäksi tai epäonnistun - tästä todellakin tunnistan itseni. Pienistä vastoinkäymisistä ei pitäisi lannistua.

 Olen joskus pohdiskellut ylipäätään sitä, mikä tekee minut onnelliseksi ja iloiseksi. Materia antaa minulle hetkellistä iloa, mutta uusi vaatekappale tai vaikkapa hieno auto ei korvaa sitä syvää ja puhdasta onnellisuutta, jota ystävät ja perhe tuovat. Raha ei tuo ehkä minulle onnea, mutta joillekin se voi tuoda. Onhan rahakin toki tarpeellista ja on mukavaa, jos sitä on, mutta se ei ole perusedellytys ainakaan minun onnellisuudelleni.

 Ihmiset ovat niin kovin erilaisia. Toiset ilostuvat erilaisista asioista kuin toiset. Itse olen melkein kiljahdellut riemusta, jos pikkusisko on tallentanut jonkun kivan 5D-dokumentin ja voin katsoa sen rauhassa töiden jälkeen tai aamulla juodessani aamukahviani. Olen todella iloinen varsinkin silloin, kun saavutan jotakin - oli se sitten pientä tai suurta. Koen töissä paljonkin onnellisuutta, sillä minulla on kaksi maailman ihaninta työkaveria, kotiin tullessani olen onnellinen siitä, että minulla on ihana perhe ja nukkumaanmennessä koen suurta iloa siitä, että herätessäni on jälleen edessä aivan uusi päivä ja uudet haasteet.

 Jokaisesta päivästä olisi ihana löytää positiivisia asioita, jotka tekevät onnelliseksi ja iloiseksi. Tänään minut on saanut iloiseksi Petra, joka tuli pitkän tauon jälkeen töihin ja Emmi, jonka kanssa nauroimme automatkoilla. Kotona ilostutti hernekeitto (uskokaa tai älkää) ja nyt minut tekee onnelliseksi kylmä lasi Pepsi Maxia. Minä olen onnellinen aika pienten asioiden vuoksi, mutta miksi niiden tarvitsisikaan olla isoja. Elämä on ihanaa, jos sen oikein oivaltaa, eikös se niin mennytkin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)