torstai 17. joulukuuta 2015

Huomenna alkaa loma!

Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa - huomenna minulla on klo 12 tämän vuoden viimeinen tentti. Sen jälkeen alkaa muutaman viikon mittainen loma. Mietin jo nyt, että mitäs ihmettä minä oikein sitten teen, kun ei tarvitsekaan pakertaa koulutöiden parissa. Mutta siitä ei ole huolta, "onneksi" tammikuussa alkaa taas kunnon koulutyörupeama, jolle näkyy loppu vasta huhtikuun loppupuolella. Sille suurimmalle ja pahimmalle täyden kalenterin ajalle siis!

Tänään oli viimeinen luento ja tuntuu vähäsen hassulta, että toisen vuoden syyslukukausi oli sitten siinä. Nyt luen hiki hatussa vielä tähän viimeiseen Tekijyys ja lukijuus -tenttiin ja yritän keskittyä, vaikka loma jo siintääkin mielessä. Yritän miettiä jo, mitä huomenna tekisin tentin jälkeen. Otanko ansaitut nokoset, siivoanko vai ryhdynkö taas katsomaan Teho-osastoa? Hälläväliä, koska huomenna minun ei ainakaan tarvitse opiskella. En edes tiedä, miten tuo tentti tulee menemään, mutta läpi aion päästä. Jos menee huonosti, menen uusimaan, mutta uusinta tapahtuu vasta ensi vuoden puolella! 

Odotan jo innolla joulua, koska silloin saan hyvällä omallatunnolla levähtää ja makoilla sohvan nurkassa. Ei ole stressiä tulevista tenteistä tai kotitehtävistä, saa vain olla. Huomaan vasta nyt, että olen koko syksyn ajan käynyt alitajuisesti koulua kotonakin - mietin jatkuvasti, koska teen minkäkin tehtävän ja kuinka paljon minulla vielä on tehtävää. Toisaalta olen ollut myös erittäin ylpeä itsestäni, sillä jaksoin tehdä tällaisen määrän opintopisteitä. En olisi itsestäni uskonut.

Ensi vuoden aikataulutukset aiheuttivat kylmän hien valumisen, mutta kyllä sekin siitä sitten helpottaa, kun pääsee taas koulurytmiin. Kevääni tulee olemaan erityisen suomi-painotteista (hyi) sekä aloitan kansainvälistymisopintoni venäjän parissa (jee). Toki kalenteriin mahtui myös kotimaista.

Mutta nyt minä jatkan vielä kertaamista, huomenna koittaa loma ja minä olen jo puoliksi lomalla. Onkos teistä monella jo alkanut joululoma?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)