sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Isotretinoin Actavis / Missä mennään omasta mielestäni?

Heippa taas kaikille, jotka seurailevat tätä iho-postaussarjaa! Ajattelin taas vähän kertoilla, missä mennään, koska ainakin mulla iho muuttuu viikottain, joten sitä mukaa postaustakin tulee.

Olen jo kertoillut aika paljon kaikista sivuoireista. Yhtäkään en ole pelästynyt enkä sen enempää kummaksunutkaan. Kaikki oireeni lukevat joko netissä tai sitten paperissa pakkauksen mukana. Aloin itse asiassa katselemaan, mitä oireita minulla sitten oikein onkaan!

- silmien kuivuminen
- huulten kuivuminen

- ihon kuivuminen (vain pesun jälkeen!)
- nivelkivut
- jonkin sortin selkäkivut

- satunnainen nenäverenvuoto (nenän limakalvot kylläkin ovat hyvin kuivat)
- uneliaisuus (oli aluksi ja nytkin välillä)
- hikoilu

Hikoilu on tosiaan viimeisinpänä tullut oire ja voi hitto, sepä vasta kiva oire onkin. Jollekin ihmiselle, joka ei hikoile, tämä oire saattaisi tulla järkytyksenä. Itse olen aina ollut hikoilevaa sorttia, joten tämä oire ei hetkauttanut minua. Epämukava ja -miellyttävä se toki on. Normaalisti hikoilen ihan normaalisti, ehkä hieman normaalia enemmän. Nyt olen alkanut hikoilemaan kunnolla naamasta - ikinä ennen ei esimerkiksi ole ylähuuleni hionnut niin paljon, että nenän alle muodostuisi oikein kunnon hikikarpaloita. Tällä hetkellä saan hien aikaiseksi vain sillä, että petaan sängyn ja laitan kengät jalkaan. Olen viimeisen 8 kuukautta kävellyt bussipysäkille ja vasta nyt olen alkanut hikoilemaan kunnolla. Oikeasti, mulla on taskussa aina paperia, että voin pyyhkiä mun otsaa ja niskaa. 

Huulet eivät omasta mielestäni ole enää niin pahat kuin aluksi. Tai sitten olen vain tottunut tähän huulirasvan laittamiseen. Rasvaa tarvitsee laittaa naamaan vain aamuisin ja iltaisin. Lonkat ovat kyllä kovilla. Jos vähänkin aikaa istun jalka koukussa tai muussa huonossa asennossa, alkaa lonkkaa jomottaa. Kävelykin tuntuu inhottavalta suurissa määrin.

No, mitäs minä olen tästä kaikesta mieltä? En sen kummempia. Sivuoireet eivät ole pahat omasta mielestäni, hyvin kestettävissä ja siedettävissä. Naama parantuu pikkuhiljaa, ymmärrän kyllä, että prosessi on pitkä. Saas nähdä, kuinka kauan saan näitä syödä, ennen kuin saan "täydellisen" ihoni takaisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)