maanantai 23. maaliskuuta 2015

Tyypillinen arkipäiväni

Valitettavasti kuvia ei heru, sillä en koskaan muista ottaa kameraa mukaan. Vaikka se olisikin mukana, en koskaan muista ottaa yhtäkään kuvaa. Pahoittelut siis siitä! 

Mun arkipäivät ovat aika samaa kaavaa noudattavia. Meillä ei ole paljon läsnäolo-opetusta - tällä hetkellä käyn viikossa vain muutamalla oppitunnilla, tunnin pari kerrallaan. Toisaalta se on mukavaa, mutta toisaalta taas laiskuus iskee helposti. Luennot tuovat mukavaa rutiinia ja rytmiä päivään.

Klo 8:00 - Päivästä riippuen joko nukun tai olen juuri herännyt. Tiistaisin olen jo herännyt, muina päivinä vedän sikeitä peitto korvissa. 

Klo 9:00 - Tiistaisin olen jo matkalla bussipysäkille. Muina päivinä herään silmät ristissä, menen tekemään aamupalaa. Selailen samalla sosiaaliset mediat, keittelen kahvia ja lagaan ruokapöydän ääressä tukka sekaisin ja yövaatteet päällä. 

Klo 10:00 - Tiistaisin luennolla, muuten olen yhä aamukoomassa. Olen avannut tietokoneen ja ryhtynyt tekemään koulutöitä, vaihtoehtoisesti esseetä tai muistiinpanoja tenttiä varten. Useimmiten sivutoimina selailen myös nettiä ja kirjoittelen blogia. Tässä vaiheessa yleensä teen myös suursiivouksen jos teen - imuroin, pesen pyykkiä ja kaikkea muuta.

Klo 12:00 - Tiistaisin olen mitä luultavimmin syömässä, mutta jos olen kotosalla, istun yhä tietokoneen edessä lukemassa. Olen saattanut pestä pyykkiä, siivota tai vaikkapa katsoa hieman televisiota. Kahvihetken aika. Koulusta suuntaan syömisen jälkeen kotiin, käyn ehkä kaupassa tässä välissä, jos ehdin ja/tai jaksan. Joskus, jos Joonas on kotona, lähdemme tässä vaiheessa yhdessä kävelylle ja kauppaan.

Klo 15:00 - Joonas tulee töistä kotiin, joten olen ryhtynyt tekemään ruokaa, että ehditään syömään ennen kuin se lähtee kouluun. Keskeytän opiskeluni, sammutan koneen ja keskityn ruokaan. Hieman ennen neljää syödään. 

Klo 17:00 - Tiistaisin lähden tässä vaiheessa Yo Pumpiin, mutta nyt minua on vaivannut niin kova motivaatio-ongelma liikunnan kanssa, ettei mitään rotia. Eli tässä vaiheessa olen joko kerännyt itseni ja lähtenyt Edulle tai sitten istun tekemässä kouluhommia.

Klo 18:00 - Ah, minun aikani alkaa! Jos olen kotona, katselen ruokaohjelmia; ne ovat mun pakokeinoni arjesta. Katselen noin puolentoista tunnin ajan telkkaria, sitten saatan syödä jotakin ja mennä suihkuun. Tai sitten menemme illalla saunaan. Ruokaohjelmien jälkeen saatan myös jatkaa kouluhommia jonkin aikaa. Maanantaisin pääsen koulusta tässä vaiheessa, joten saatan myös käydä kaupassa ennen kuin tulen kotiin.

Klo 19:00-20:00 - Jossain vaiheessa Joonas tulee kotiin. Mun päiväni rytmittyy siinä mukavasti - saan olla yksin, mutta on se kyllä kivaa, kun tuo hömppä tulee takaisin kotiin. Minä saan rauhassa tehdä koulujuttujani ja Joonas puhelee pelinsä lomassa mikkiin. Tulen joinain päivinä kotiin vasta tässä vaiheessa, joten saatan käydä kaupassa.

Klo 21:00 - Päivästä riippuen alan valmistautua yöpuulle. Nyt, kun syön lääkkeitä, väsyn jo hieman ennen yhdeksää. Saatan siis möyriä peiton alle jo tässä vaiheessa. Useimmiten kuitenkin teen vielä koulujuttuja, kirjoittelen blogia tai vain selailen nettiä.

Klo 22:00 - Alkuviikosta minä sanon tähän aikaan terveisiä unilampaille, mutta loppuviikosta istun vielä koneen ääressä kirjoittamassa ja tekemässä muistiinpanoja. Vaihtoehtoisesti voidaan katsoa Joonaksen kanssa jotakin elokuvaa yhdessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)