keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Töitä riittää

  Tänään oli Johdatus kirjallisuudentutkimukseen tentti ja tulokset näen sitten jonkin ajan kuluttua. Parhaani yritin, se riittää minulle nyt mainiosti! Työtä kyllä riittää kaikessa - kohta alkaa uusi periodikin ja kursseja minulla tulee olemaan kolme. Kuulostaa vähältä, mutta kurssit ovat hyvin laajoja ja tulevat vaatimaan paljon lukemista ja pänttäämistä. Toivotan itselleni onnea jo tässä vaiheessa.

 Tiesinhän minä, että uudessa koulussa tulee olemaan paljon työtä, mutta vuosien kuluttua se työmäärä tullaan palkitsemaan. Ehkä se motivaatiokin pikkuhiljaa palailee ja pääsen taas nauttimaan lukemisesta ja opiskelusta. Tällä hetkellä on menossa opetusvapaaviikko, mutta muutaman kerran joudun tosiaan koululla käymään.

kaikkea 090

 Opiskelutekniikoistakin olen halunnut kirjoittaa jo aiemmin. Teen aina tiivistelmiä ja muistiinpanoja, koska minä opin kirjoittamalla, en kuuntelemalla. Vaikeimmista asioista teen vielä miellekartat tiivistelmien pohjalta, jotta varmasti handlaan ne jotenkuten.

 Maanantaina opiskelimme Siirin kanssa yhdessä tenttiin ja täytyy sanoa, että kyllä Siiristä tulee aivan uskomaton opettaja jonain päivänä! Hän selitti omien miellekarttojensa pohjalta minulle oikeastaan koko tenttialueen ja opin aivan valtavasti. Hyödyn tuollaisesta "pienryhmäopetuksesta", sillä saan olla vuorovaikutuksessa ja pohtia sekä pyytää esimerkkejä. Siiri, jos kuka on loistava opintopiiripartneri!

Eipä tässä muuta oikeastaan, töitä, töitä ja vielä kerran töitä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)