torstai 9. lokakuuta 2014

Oh, Starlight

Oh Starlight, don't you cry we're gonna make it right before tomorrow
Oh Starlight, don't you cry we're gonna find a place where we belong (where we belong)
And so you know, you'll never shine alone

 Mä uskon, että meillä jokaisella on elämässä eräänlaista tähdenvaloa. Sellaista, joka katselee meitä ja suojelee. Auttaa, kun on vaikeaa. Seuraa varsinkin matkalla kotiin tentin jälkeen ja lohduttaa, kun tentin aiheuttama turhautuminen purkautuu. Sellainen, jonka kanssa voi istuskella kahvilla tai kuunnella keskellä yötä Finlandia-hymniä, koska se tuntui oikealta. Olen sanoinkuvaamattoman onnellinen siitä, että mulla on sellainen tähti, joka hohtaa ihanaa hohdettaan minulle joka päivä. Minun tähteni on ihana Siiri.


 Tämä postaus kertokoon Siiristä. 
Siiri on uusin ystäväni ja olen tuntenut ensimmäisestä kunnon juttelukerrastamme saakka syvää yhteyttä hänen kanssaan. Puhuimme sivuainepääsykokeissa ensimmäistä kertaa kunnolla - ja sille tielle jäimme. En osaa kuvitella enää elämääni ilman Siiriä. On aivan uskomaton fiilis huomata, miten paljon samanlaista meissä on. Siiri ymmärsi, kun turhauduin tentistä ja ymmärsi, miksi pelkkä läpipääsy ei riitä. Tämä ihana tähtivaloni auttaa jo pelkällä olemassaolollaan. Minun mielestäni jokainen tarvitsee oman Siirinsä.


 Miksikö pystyisin kutsumaan Siiriä yhdeksi tärkeimmäksi ystäväkseni? No siksi, koska Siiri onnistuu aina löytämään oikeat sanat. Oikeat teot ja hiljaisuuden. Minulla on aina vapautunut olo hänen seurassaan enkä koe tarvetta esittää ketään muuta kuin oikeasti olen. Tunnen niin suurta kunnioitusta häntä kohtaan. Arvostan häntä ja ihailen. On ollut niin suuri ilo ja onni, että meidän kotimaisen kirjallisuuden ryhmästä löytyi ihminen, jonka kanssa istun luennolla aina ja ruokalassa pohdimme mitä syödä. Nappaamme Bryggessä aina kahvit (Siiri ottaa ja kahvin ja Fazerin konvehdin!) ja sen jälkeen marssimme Sirkkalaan joko juttelemaan tai opiskelemaan. Ihailen Siirin päättäväisyyttä ja kunnianhimoa varsinkin opiskelujen suhteen. Hän luki tenttiin niin ahkerasti ja ansaitsee siitä hyvän numeron. Arvostan ihmistä, joka ei jätä asioita puolitiehen vaan todellakin haluaa näyttää kykynsä ja nauttii tekemisestä. On ihanaa, että on ystävä, joka arvostaa opiskelua ja kunnianhimoa samalla tavalla. On ok haluta vain päästä läpi, mutta me molemmat haluamme enemmän ja siksi olemme samalla aaltopituudella monessa asiassa. Me todellakin ymmärrämme toisiamme.

 Tähtivalostani on tullut minulle erittäin tärkeä viime aikoina. Koko opiskeluaika tulee olemaan yhtä juhlaa kanssasi. Niin kauan kuin me tallustamme kampusta yhdessä, meitä ei pysäytä kukaan. And so you know, you'll never shine alone.

 Kuka on teidän valoisa tähtenne?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)