torstai 16. lokakuuta 2014

Kävelyn puolestapuhuja

 Inhoan lenkkeilyä, mutta kävely, se on mun juttu nykyään. Hyötyliikuntakävelystä on tullut osa mun arkea, sillä joudun joka päivä kävelemään paljon - enkä kyllä valita! Kunto kasvaa pikkuhiljaa eikä sitä edes ensin tajua!


 Aluksi yliopistolle kävely oli tuskaista: hikoilin kuin pieni porsas ja puuskutin huolella, mutta nyt kuukautta myöhemmin en edes hengästy vaan kävelen reippaasti, minne ikinä minun pitääkään mennä. On hienoa huomata edistystä, vaikkei se kovin merkittävää olekaan. Kyllä välillä tulee hiki, jos joutuu myöhästymisenpelossa vetämään powerwalkkia bussipysäkille, mutta lähteepähän aamulla ainakin aineenvaihdunta liikkeelle. Huomaan muutenkin aineenvaihduntani nopeutuneen - se on ihan mahtavaa! On ennen kaikkea todella hyvä olo; ei turvota niin paljon kuin ennen ja kuntokin on kasvanut. 



IMG_20141012_163624 IMG_20141015_102332

 Laskeskelin tässä päivittäisiä kävelyjäni: joka päivä kävelen bussipysäkille ja takaisin. Siitä tulee yhteensä hieman päälle 2 km. Jos kävelen bussipysäkiltä vielä meidän kampusalueellemme ja iltapäivällä takaisin pysäkille, kävelen niitä matkoja 1,6 km päivittäin. Tässä vaiheessa olen jo kävelly 3,6 km, mikä on minulle todella suuri määrä näin alkuunsa. Mutta, saan hieman lisämatkaa, jos joudun kävelemään Educariumiin kasvatustieteiden luennolle - se tuo heti kilometrin lisää. Eli päivästä riippuen kävelen noin 3-5 kilometria.

 Ei kuulosta kovinkaan paljolta, mutta minulle tämä on suuri juttu - en ole koskaan elämässäni oikeasti hyötyliikkunut näin paljon. Se on minulle iso juttu. Aloitin myös vähän aikaa sitten yliopistoliikunnan tarjoamana muutaman jumpan: AeroFitin (hiki kyllä lentää, huhhuh), DanceFitin, Zumban ja niska-hartiajumpan. Pikkuhiljaa se kunto kasvaa, toivottavasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)