perjantai 29. marraskuuta 2013

Opiskelun visuaalisuus

   Mua inhottaa tehdä muistiinpanoja ja lukea kokeisiin ilman yliviivaustusseja ja Stabiloita. Tykkään tehdä värikkäitä korostuksia ja tehdä muistiinpanoista visuaalisesti kiinnostavia ja mielenkiintoisia. Sen takia mun ylppärivihot on aina ihan täynnä kirjoitusta kirkkailla väreillä, sivut on varustettu pinkeillä post it - lapuilla ja sinne tänne on kirjoitettu paksulla punaisella tussilla kommentteja ja vinkkejä. Tarvitsen visuaalisuutta opiskeluun. En halua käyttää yhtä tai kahta väriä - haluan käyttää kaikkia. Piirtelen kuvia sivuille, teen havainnollistavia kaavioita tai vaikkapa ympyröin tärkeitä sanoja.

 Mun kirjat on täynnä väriä ja rakastan tehdä muistiinpanoja juurikin sen vuoksi, että olen löytänyt miellyttävän tavan opiskella. :)


8 009 8 008

 Kalenteriinikin olin tehnyt lukusuunnitelmaa ja tehnyt oikein huomioväreillä yliviivauksia, jotta muistaisin, mitä tehdä minäkin päivänä. Ja se on toiminut. Väriläiskät kalenterissa piristää ihan älyttömästi. :) Kannattaa kokeilla, vaikka yleensä luottaisi vaan pelkkään mustaan väriin muistiinpanoissa. Kirkkaat värit jäävät herkästi mieleen ja ainakin minä muistelen muistiinpanoja, siten, että "Hmmm... kirjotin sen jutun punasella kynällä ja siinä vieressä oli se pieni miellekartta! Joo, nyt muistan!"

 Tällä hetkellä luettavaa kuitenkin riittää. On äidinkieltä, ruotsia ja englantia. Kaikesta olen päättänyt selviä kunnialla! Selvitkää tekin :) Ihanaa loppuiltaa teille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)