tiistai 16. syyskuuta 2014

Hyvä olo hakusessa

 Varmaan aika monilla on kesän jälkeen raskas olo. Mulla ainakin. Olin totuttanut itseni lukulomalla säännölliseen ruokarytmiin, joka toimii omalla kohdallani loistavasti. Söin parin tunnin välein ja olo oli loistava! Kesällä töissä jouduin muuttamaan rytmini kokonaan. Normaalisti en syönyt enää illalla kuuden jälkeen raskasta ruokaa, mutta töiden vuoksi jouduin syömään, koska työt loppuivat vasta klo 18. Söin aamupalan klo 8:30, seuraavan kerran söin vasta noin klo 14 - ateriavälini olivat aivan liian pitkät, mutta tilanteeseen oli pakko sopeutua. En voinut olla syömässä välipalaa, jos asiakkaita lappasi sisään jatkuvasti! Seuraavan kerran söin vasta puoli seitsemältä. Aika iso ero lukulomaruokailuihini? Ja olo oli hirveä. Oli todella raskas ja väsynyt olo. Söin noin kolme kertaa päivässä ja minulle aivan vääriin aikoihin. Joillekin tuollainen ruokarytmi sopii, muttei minulle. Aineenvaihduntani meni aivan sekaisin ja olo oli tukala. Turvotti ja inhotti ylipäätään. 

  Töiden loputtua en ole vieläkään päässyt takaisin omaan normaaliin ruokailurytmiini. Olen valitettavasti jäänyt samaan rytmiin kuin kesällä. Saatan huomata, että ohhoh, tässähän välissä on taas mennyt monta tuntia, vaikka minun olisi pitänyt syödä. Ehkä nyt toisten nurkissa majaileminen vaikuttaa ylipäätään ruokailutottumuksiini. Siksi olenkin luvannut itselleni, että yritän hiljalleen saada itseni ja ruokailuni samoille raiteille kuin noin puoli vuotta sitten. Oma koti ja uudet ruokasäännöt, eikös niin? En jaksa enää tätä oloa vaan haluan olla energisempi ja pirteämpi. Kun söin useammin ja säännöllisemmin, en kaivannut herkkuja juuri ollenkaan. Nyt olen valitettavasti eksynyt useammin kuin kerran herkkuhyllyille. Mutta se saa luvan loppua! 

 Aloitan hyvän olon tavoitteluni vedenjuonnilla, sillä se on ainakin minun vartalolleni ja mielelleni hyvin tärkeää. Rakastin aamukävelyjä, mutta nekin jäivät jossain välissä. Haluan yrittää aivan tosissani, siksi kirjoitan tämän tänne. Tämä postaus olkoon muistutus itselleni. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)