keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Myöhäinen postaus Euroviisuista

Mulle tuli hinku kirjoittaa Euroviisuista, joten niinpä minä kirjoitan. Euroviisuista on kulunut jo hetki aikaa, mutta miksipäs ei. Ajattelin listata muutamia lempiviisujani sekä ei-niin-lemppareitani. Ottakaa huomioon, että nämä ovat minun mielipiteitäni. Tietänette varmaankin, etten tiedä musiikista paljoakaan, joten en osaa arvottaa kappaleita tekniikan (jne) perusteella.
 
Sitten niihin minun suosikkeihini! Näissä on mukana muutamia kappaleita, joista en ensin tykännyt. Ensimmäisenä hyvänä esimerkkinä on tämä Bulgarian kappale, jota aluksi vieroksuin. Loppujen lopuksi se on yksi suosikeistani. Olin myös niin älyttömän iloinen Puolan edustajan puolesta, sillä Puolahan ei saanut juuri yhtäkään tuomariääntä, mutta sai kolmanneksi eniten yleisöääniä. Biisi ansaitsikin mielestäni yleisöltä niin paljon, tuomarit mokasivat mielestäni.

Rakastin ja rakastan Venäjän biisiä - se on ihan uskomaton! Mun mielestäni se on täydellinen esimerkki täydellisestä Euroviisubiisistä: jää päähän soimaan, on aiheeltaan neutraali (köh ukraina köh) ja muutenkin hyvin toteutettu.

 
Entäs, mistä biiseistä en tykännyt? Ylempänä jo hieman kritisoinkin tuota Ukrainan biisiä enkä vieläkään ymmärrä, miten niin selkeästi poliittinen kappale päästettiin läpi seulasta. Kaiken kukkuraksi kappalettahan oli esitetty jo vuotta aiemmin. En pidä siitä, että politiikan annetaan näkyä niin vahvasti. Jäin myös pohtimaan, miksi venäjävastaisuuden annetaan näkyä Euroviisuissa?
 
Kyproksen biisi oli naurettava. Aloin vahingossa laulamaan mukana The Killersin Somebody Told Me -kappaletta, koska Kyproksen biisi kuulostaa jo liian paljon samalta minun mielestäni. En tykkää. Ja Italia oli kuivakka ja tylsä. En tykännyt sitten ollenkaan. Ja voi Azerbaijan - niin tylsä kappale. En tykännyt laisinkaan.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bloggaaminen ja lukeminen sujuu kaikilta mukavammin, kun kommenttia kirjoittaessa harkitsee kirjoittamaansa. Asiallinen ja rakentava kritiikki on aina sallittua, mutta järjetön haukkuminen, mollaaminen ja asiattomien kommenttien jättäminen ei. Haluaisitko itse kuulla olevasi ruma, lihava tai maailman huonoin bloggaaja? Et varmastikaan. Pidetään kommentointi asiallisena - näin kaikilla on mukavampaa! :)